Laureaten Prinses Christina Concours spelen Kalenda Maya

11 mei 2005 – Voor het jonge Giocondo-kwartet schreef ik Kalenda Maya (De Maand Mei), een hedendaags ‘divertissment’ gebaseerd op historische melodieën. Ze speelden het op een Lenteconcert, en de Concertzender zond het uit….

De voorpremière vond plaats in Denemarken, op een concert van de Nederlandse Ambassade. De echte première was op het Lenteconcert in Blokzijl, en later speelden ze het stuk nog op verschillende plaatsen in Nederland en Duitsland. Concertzender zond één van die concerten uit op zaterdag 26 juni 2004 12:05 – 13:00. Concertzender Live: Laureaten Prinses Christina Concours in de Dorpskerk in Capelle aan de IJssel.

Het Giocondo Kwartet werd opgericht in 2002. Naast hun succes in het Prinses Christina Concours wonnen ze ook nog de derde prijs van het Internationale Hennen Concours. Individueel wonnen de leden van het kwartet ook al vele prijzen en volgen zij bij gerenommeerde musici masterclasses en cursussen. Het Gioconda Kwartet bestaat uit: Noa Eyl en Mei-Li Nieuwland, viool; Mei-Ing Nieuwland, altviool en Mascha van Nieuwkerk, cello.