Amsterdam Soloists en Utrecht String Quartet spelen mijn nieuwe werk in het Oude Utrecht

A-damsoloistsjuni 2009 – In één serie worden deze zomer twee van mijn recente stukken gespeeld…Ik ben blij verrast dat deze zomer in één serie twee van mijn recente stukken gespeeld gaan worden: in de serie Kerken Luisteren, ‘een zomerse serie op historische locaties’ in de binnenstad van Utrecht, spelen op 8 juli Lisa Jacobs en haar Amsterdam Solists de Due Scherzi (die ze vorig jaar in Amsterdam gloedvol in premiere brachten) in de mooie Pieterskerk, en het Utrecht String Quartet speelt in de Geertekerk op 11 augustus mijn Over het Water samen met de gitarist voor wie het werk geschreven is, Tom Kerstens, die daar speciaal voor uit Engeland komt. Dat laatste concert is een mooie try out voor de serie concerten die het USQ en Kerstens geven met mijn stuk in maart 2010.
De Amsterdam Soloists spelen mijn stuk in een concert met Mozart’s kwintet in g. Het USQ programmeerde het gitaarkwintet samen met Dvorak’s ‘Amerikaanse’ kwartet, onder de titel ‘Over het Water’.
Meer over de serie staat hier.