Scherzo uit vioolsonate in Kamerklanken Festival

Yuri en Rosanne
Rosanne Philippens en Yuri van Nieuwkerk

oktober 2012 – Het Duo Rosanne Philippens and Yuri van Nieuwkerk speelde de première van het Scherzo uit mijn nieuwe duosonate voor viool en piano in het Festival Kamerklanken. Het is het derde deel van een vierdelig werk dat Maart 2013 in première zal gaan in de kamermuziekserie van het spectaculaire Slot Zeist

De sonate die ik aan het schrijven ben voor het Duo Rosanne Philippens en Yuri van Nieuwkerk neemt langzamerhand vorm aan: het derde deel, een Scherzo, speelden ze onlangs enkele keren in het Festival Kamerklanken van de Stichting Vrienden Kamermuziek Den Bosch.
Slotconcerten-programma 2012-13De première van het gehele stuk zal plaatsvinden in een concert van de Stichting Slotconcerten op zondag 24 maart 2013 14.30. Het bijzondere is dat deze Zeister stichting ook de opdracht heeft gegeven voor het werk, de compositie zelf financieel ondersteunt en ook verder fondsen ervoor heeft geworven. Ik ben daarover zeer vereerd en zal met behulp van Rosanne en Yuri het publiek een onvergetelijke première bezorgen.