Noa Wildschut & Thomas Beijer spelen Deep River

Muziekkring Heerhugowaard

Het geweldige concert door Noa Wildschut en Thomas Beijer bij de Muziekkring Heerhugowaard doetNoa_Wildschut-Thomas_Beijer-Willem-Wander_van_Nieuwkerk_Ovatie_in_Cool-theater hopen dat ze vaker de kans krijgen mijn Deep River sonate te spelen. Na hun ongelofelijk fijnzinnige en intelligente uitvoeringen van de sonate van Debussy en de eerste sonate van Brahms maakten ze na de pauze de hoog gespannen verwachtingen helemaal waar met lyrisch en krachtig spel. Verbazingwekkend hoeveel begrip al doorklonk in deze, toch hun eerste uitvoering. Hopelijk kunnen ze hun samenwerking nog verder ontwikkelen.

Ik was erg onder de indruk van de grote waardering van het publiek en van de enorme  vriendelijkheid van de organisatoren.

De sonate werd meer dan tien jaar geleden geschreven met de financiële steun van een vergelijkbare groep kamermuziekliefhebbers, de concertserie in Zeist waar ook de première plaatsvond.

De premiere van Rosanne Philippens and Yuri van Nieuwkerk in het slot Zeist: